Fardal har i den siste tiden kommet med en del innlegg der han har photoshoppet inn familiekanalen sin logo i en del sammenhenger.
Sist ut: Mediacity-bygget i Bergen sentrum. Det henger selvfølgelig ikke noen reklame der. Ei heller i Thailand. Avisforsiden fra Bangkok post er fra begynnelsen av september 2006 – og fonten han har brukt er en sans serif som ikke ligner på den avisen bruker…
Jeg forstår ikke hel hvorfor Rune Fardal har gjort dette, men jeg ser vel to muligheter:
- Han tror på det selv.
- Han tror følgerene vil tro på det.
Hva som er verst skal andre få avgjøre. I begge tilfeller sier det en del hel om Rune Fardal. Det kunne vært artig om han gjorde photoshopping av et enkelt bilde, som en demonstrasjon. Men det gjør han ikke. Han gjør det på mange bilder, over tid…
Videre vil jeg jo si at slagordet hans er elendig. Det er kun folk som kjenner det Fardal står for som vil forstå hva familiekanalen er – og hva slagordet sikter til… Men jeg har ikke tenkt å hjelpe Fardal med å utforme en bedre reklame.
Og angående det siste innlegget av denne typen så langt – fra Bergen – kan det vel se ut som Fardal har luftet dronen sin igjen… I områder der han ikke har lov til å lufte den, med en RO-1 tillatelse.
I samme rennet kan vi jo nevne en youtube-video, utformet over samme lest:
Det er på grensen til pinlig å se på.